Frågor & svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna

Vad betyder det när en vara är en beställningsvara?

Det betyder att vi inte har varan i lager, men att vi har möjlighet att beställa den från leverantören. Vi har anpassat våra leveranstider till leverantörernas leveranstider. När vi har fått en leveranstid från leverantören, återkommer vi snarast till dig om den aktuella tiden. 

Varor som är special beställda kan ha en längre leveranstid.

Vad kan jag special designa hos Bengts Hästsport?

Du kan designa bland annat stövlar, hjälmar, schabrak, täcken hos oss på Bengts Hästsport.

Det är mycket viktigt att du som är kund hos oss ska känna dig nöjd med din beställning.

Därför ber vi dig att antingen ta kontakt med oss på telefon 046-804 75 eller via mejl order@bengtshastsport.se så hjälper vi dig så att din beställning blir korrekt från början. Du är naturligtvis hjärtligt välkommen in till oss i butiken för hjälp med dina designade produkter.

Varor som är special framtagna för dig och din häst, kan vi dessvärre inte ta emot i retur om du skulle ångra dig. Det finns alltså ingen ånger eller returrätt på specialbeställda varor.

För att måttbeställa stövlar är det lättast att komma in i butiken där vår kunniga personal hjälper dig att måtta fram rätt storlek på dina stövlar. 

Vilka betalsätt finns?

I Webb-shopen betalar du lätt med Klarna, Swish eller kort.
I butiken betalar du lätt med kort, kontanter, Swish eller med Klarna

När får jag min leverans?

Din leverans skickas när vi mottagit din order och när frakten betalats in.
Leveranstiden är normalt 2 till 4 arbetsdagar.

Om du inte skulle fått din leverans inom utsatt tid ber vi dig att kontakta oss på 046-804 75 eller via mail order@bengtshastsport.se

Går det att beställa utanför Sverige?

Ja, det går bra att beställa till andra länder än Sverige. Då kommer frakten att debiteras via faktura, eller om möjlighet till swish finns.

Hur gör jag om jag vill byta en vara?

Du kan läsa om vår returpolicy här

Hur returnerar eller reklamerar jag en vara?

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända och oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta Bengts Hästsport för den eventuella värdeminskningen. I de fall som förpackningen måste brytas för att prova varan, ska detta göras så aktsamt som möjligt.

Vi tar ej emot foder eller fodertillskott i retur, oavsett om förpackningen är öppnad eller ej!

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för en vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. Ej bytesrätt gäller även varor som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- och hygienskäl.

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

För företag gäller följande, företaget bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Om du är privatperson och vill utnyttjar din ångerrätt, betalar du själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel på varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan, förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

En retursedel med ordernummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan korrekt ifylld retursedel accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.